Síť retailových prodejen PONT to go (dříve PONT Market) provozuje společnost JPServis, která je členem skupiny JLV (bývalé Jídelní a lůžkové vozy). Její prodejny je možné najít zejména v dopravních uzlech veřejné dopravy (vlaková a autobusová nádraží), zdravotnických zařízeních a kancelářských komplexech po celé České republice. V současné době provozuje společnost JPServis celkem přes 50 prodejen pěti značek a konceptů – PONT, Minit, BioPoint, BistroPoint a Momento Café. Kompletní přehled provozoven je možné najít na webových stránkách www.jpservis.com.

Konkurenční výhody

Prodejny PONT se od konkurence odlišují především svojí povahou, jsou totiž  typickým představitelem tzv. convenience store a jejich slogan Pohodlný Obchod Na Trase je dobře vystihuje. U zákazníků těchto prodejen není příliš zvykem, že by nakupovali „do tašky“ a zboží si odnášeli domů, spíše jde o jejich aktuální potřeby. Tomu je uzpůsobena sortimentní nabídka, způsob prodeje i design obchodů – s trochou nadsázky by se dalo konstatovat, že obchody PONT jsou vlastně jakési „benzinky bez benzínu“. Samozřejmostí je u nich otevírací doba, která vyhovuje konkrétnímu místu, a tak jsou prodejny tohoto řetězce ve většině případů otevřené 365 dní v roce. Samozřejmostí je u nich možnost bezkontaktní platby, platby stravenkovými poukazy, možnost využít služeb terminálu Sazka nebo nákup jízdenek na lokální či regionální hromadnou dopravu. Ročně tyto prodejny obslouží téměř 10 milionů zákazníků.

Spolupracující velkoobchody

Jedním z hlavních velkoobchodních dodavatelů do obchodů PONT i ostatních konceptů společnosti JPServis je společnost Czech Tobacco Corporation. Dále na základě výběrových řízení probíhá spolupráce například se společnostmi Karlovarské minerální vody, Minit Bohemia, GGT CZ, Tchibo Coffee Service, Alimpex, Bapa a další.

Privátní značky

V rámci svých sítí JPServis nemá aktuálně zavedené žádné privátní značky. V historii podobný koncept testoval ve spolupráci s mateřskou společností JLV v oblasti lahůdek a hotových jídel, ale tento produkt byl následně vyhodnocen jako ne příliš efektivní pro dané sítě. Do jisté míry by mohla být jako privátní vnímána značka Minit, jejíž exkluzivní produkty nabízejí stánky a shop in shop místa uvnitř jednotlivých prodejen.

Marketing

  • Pravidelně připravované individuální marketingové plány pro jednotlivé koncepty, vycházející z realizovaných marketingových průzkumů.
  • Snaha vyjít v rámci marketingu vstříc impulsnímu nákupu, který je pro všechny koncepty JPServisu velmi podstatný (vyznačují se vysokým počtem zákazníků, protože se nacházejí v místech s vysokou průchodností). Z toho vyplývá například výběr produktů zařazených do akcí nebo frekvence obměny akcí.
  • Zaměření se na výkonnostní marketing přímo v místě prodeje. Velmi významnou roli zde hraje například aktivní prodej – tedy osobní doporučení prodavače a další nástroje.

Věrnostní program

Mimo krátkodobých marketingových aktivit lokálního charakteru nemá v současnosti JPServis ve svých konceptech zavedený žádný věrnostní systém. O některých záležitostech v této oblasti do budoucna uvažuje, ale určitě budou uzpůsobené povaze těchto prodejen.

Plánované akce

JPServis neustále pracuje na rozvoji všech svých sítí, v jejichž rámci se v neposlední řadě věnuje i revitalizaci starších prodejen. Právě síť PONT začala vznikat již v roce 1995, takže je jasné, že prodejny od té doby zestárly. V roce 2019 proto JPServis uvedl v život inovovanou podobu PONT to go, která v sobě odráží aktuální trendy v oblasti produktové i designové, a od následujícího roku  tuto inovaci adaptuje jak do svých nových, tak i do starších rekonstruovaných prodejen.

Klíčové osoby

Marek Cagášek
ředitel společnosti a člen představenstva


Nastoupil u společnosti JPServis již při jejím startu v roce 1995 na pozici prodavače. Postupně se vypracoval na vedoucího prodejny, provozního manažera, ředitele a člena představenstva společnosti. V rámci svého zaměstnání dokončil vysokoškolské studium ekonomického zaměření a v dalším vzdělávání stále pokračuje. Dalo by se říci, že touto společností doslova žije

 

 

 

 

Kontaktujte:

JPServis, a.s.
Chodovská 228/3, 141 00, Praha 4
(budova JLV, a.s.)
Autobusy: 213, 136, 135 – zastávka Chodovská
Tramvaj: 14, 11 – zastávka Teplárna Michle

+420 271 003 335
info@jpservis.com
www.jpservis.com

Marek Cagášek
ředitel společnosti a člen představenstva
Tel: +420 271 003 288
E-mail: marek.cagasek@jpservis.com

Martin Kotýnek
oblastní manažer
E-mail: martin.kotynek@jpservis.com

Markéta Holá
oblastní manažerka
E-mail: marketa.hola@jpservis.com