Prodej zprvu začínal v bytě zakladatele Ondřeje Tesaře a hlavními zákazníky byli převážně rodina a přátelé. Odběr zákazníků se zvětšoval, proto si majitel pronajal sušárnu v domě, kde podnikání provozoval nadále. I to však při zvětšování objemu zboží příliš dlouho nestačilo a bylo nutné pronajmout klasickou prodejnu. Obchod Bezobalu je koncept, který umožňuje zákazníkům nakoupit zboží do vlastních obalů. „Obal je důležitý, ale jednorázový obal lze až ve sta procentech nahradit obalem znovupoužitelným,“ vyjádřil se majitel. Jeho prodejna se zaměřuje na veškeré zboží denní spotřeby, převážně kvalitní zboží s produkty z ekologického zemědělství. Bezobalový prodej však otevírá značná úskalí. Produkty musí být vyskládány vždy do výšky, do které je schopen se zákazník sám obsloužit, dále je potřeba řešit dávkování, které je problematické především u některých tekutých produktů. To a mnohé jiné zhodnotil Ondřej Tesař v červnu na kongresu Samoška.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail